جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024
دیدار آیت الله اعرافی با مفتی تاتارستان

حوزه/ علما و روحانیت دینی هر جای این کره زمین باشند باید با هر زبان و هر نژاد و مذهبی در کنار هم باشند و برای اعتلای امور اسلام و مسلمانان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در ادامه سفر خود به روسیه، در دیدار مفتی تاتارستان گفت: ما بدون ملاحظه نژاد، زبان،و مذهب هر جا مسلمانی مورد ظلم قرار گیرد در کنار او می ایستیم و از او حمایت خواهیم کرد. و معتقدیم حل مسائل و مشکلات مسلمانان به ویژه مسلمانان فلسطین نیز در گرو تحقق این نگاه است و بر اساس همین منطق ما از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنیم و بهای آن را هم می پردازیم

وی افزود: البته اگر کشورهای اسلامی از فردا در برابر رژیم صهیونیستی متحد شوند و از نظر تجاری و اقتصادی اسرائیل را تحریم کنند و روابط خود را قطع کنند و مجامع بین المللی اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند، مشکل مسلمانان فلسطین حل می گردد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: گفتمان و نظریه انقلاب اسلامی ذوب شدن در فرهنگ غربی را نفی می کند و از طرفی هر گونه تند روی و افراطی گری را نیز رد می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تمدن باید بر اساس گفتگو، تفاهم و همگرایی و زیست مسالمت آمیز به ویژه در جهان اسلام شکل بگیرد.کشور ما بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاهها و مراکز علمی و در حوزه های علمیه رشد سریع و مناسبی در ابعاد مختلف و رشته های مختلفی کرده است.

وی بیان کرد: در حوزه علوم دانشگاهی و علوم اسلامی تحولات مهمی رقم خورده و ما گام های مهمی را در این باره برداشته ایم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه سپس آماری را از میزان رشد علوم مختلف و رشته های متعدد در دانشگاهها و حوزه های علمیه ایران ارائه کرد و گفت: علما و روحانیت دینی هر جای این کره زمین باشند باید با هر زبان و هر نژاد و مذهبی در کنار هم باشند و برای اعتلای امور اسلام و مسلمانان تلاش کنند. خوشبختانه سفیر ج.ا.ایران‌در مسکو و سر کنسول ما در قازان نگاه خوبی به روابط دینی و فرهنگی دو کشور دارند و می توان افق های جدیدی را گشود.

در این دیدار مفتی تاتارستان ضمن خوش آمد گویی به آیت الله اعرافی گفت: ما برای هر گونه همکاری دینی و اسلامی با مراکز اسلامی در ج.ا.ایران آمادگی‌داریم.

وی افزود: ما با هیچ کدام از مذاهب اسلامی مشکلی نداریم گرچه با وهابی ها بخاطر فریب کاری و تند روی مخالف هستیم ما خود را حامی فلسطین و غزه می دانیم و هر سال روز قدس را با انجام مراسمات ویژه گرامی می داریم.

آیت الله اعرافی در پایان این جلسه از بخش های اداره مفتیان قازان و مسجد این اداره دیدن کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha